Audiovox
zapoték 2005.09.23. 15:54
Az autóhifi-fogyasztói társadalom már hozzászokott, hogy évről évre számos új márkanév kerül piacra, amelyekről kellő információ nélkül nehéz eldönteni, hol is foglalnak helyet a hierarchiában. Sajnos, ilyenkor történik az, hogy a vásárlók legjobb szándékuk ellenére is az ún. "felejthető" kategóriából választanak terméket, amire csak később, a használat során derül fény.
E bemutatónk a mobil-multimédia és -LCD-kijelzők amerikai piacán 60%-os piaci részesedéssel egyértelműen vezető Audiovox termékei köré épül. A cég elsősorban igen komoly múltat, nagyon is valós jelent és fejlődését figyelve hosszú távú jövőt kínál a fogyasztók számára. Mit is jelent ez pontosan? Az Audiovox megalapítását Mr. John J. Shalam követte el New Yorkban, immár 39 éve azon nem titkolt céllal, hogy a "nem gyári", utólag beépített autórádiók még bimbódzó piacából hasítson ki magának egy szeletet. A következő tíz évben eme üzletágban elért sikereinek köszönhetően, '75-ben már 100 millió dolláros bevétellel büszkélkedhetett, a fejlődés pedig továbbra sem állt meg. A cég '81-től kezdett el foglalkozni biztonságtechnikai mobilberendezésekkel, majd kiterjedt hálózata és régóta fennálló ipari kapcsolatai révén vált lehetővé, hogy '84-től úttörő szerepet vállaljon a dinamikusan fejlődő "vezeték nélküli"-iparágban, megragadja és kihasználja a lehetőségeket a szórakoztatóelektronikai üzletágban a japán Toshiba céggel karöltve, amellyel már ekkor stratégiai szövetséget kötött. 1987-ben az Audiovox hivatalosan jegyzett cég lett az amerikai tőzsdén, majd '96-tól az "Audiovox" önálló márkaként jelent meg a piacon, mely márkanév alatt még '96-ban több mint egymillió kihangosítószettet értékesített az USA piacán. A mobil-multimédia területén a cég '97-óta van jelen saját fejlesztéseivel, mely sort az akkor még igencsak népszerű "mobilvideorendszerrel" indította útjára, s ma jó néhány autógyár, nem utolsósorban az amerikai hadsereg hivatalos gyári beszállítója, mind a navigáció, mind a mobil-multimédia területén. 2004 újabb fordulópontot jelent a cég életében, mivel közel két év stratégiai előkészület után az Audiovox márka, illetve termékek európai piacra való bejutását tűzte ki célként. Természetesen egy ilyen horderejű vállalkozáshoz meg kellett találni a legmegfelelőbb üzleti partnert is, így nem csoda, hogy a választás a patinás német MacAudio cég európai kereskedelmi hálózatára esett. Ezek után teljesen kézenfekvő, hogy a Hifi-Station, mint magyarországi MacAudio-importőr, "autóhifi-pont" hálózatán keresztül az Audiovox termékek itthon is mindenki számára elérhetővé válnak. Persze, számos termék európai bevizsgálása még folyamatban van, így az amúgy sem szegényes paletta még tovább fog bővülni. Jelenleg 12 termék vált elérhetővé. Ezek között megtalálható az univerzálisan telepíthető DVD-lejátszó vagy az ülés háttámlájára felakasztható DVD-táska, vagy akár a ma lehető legjobb, "A" minősítésű fejtámlamonitor 14,7, illetve 18 cm-es átmérővel, csakúgy mint a szintén "A" minősítésű tetőmonitor 18 és 26 cm-es átmérővel, külön hűtéssel, lámpákkal, kiegészítőkeretekkel. Külön érdekesség, hogy a jelenlegi palettán már található olyan tetőmonitor is, amely magában foglalja a DVD-lejátszót, vagy akár az a visszapillantó tükör, amelyben megtalálható egy 4"-os monitor, amelyre közvetlenül csatlakoztatható a tolatókamera vagy a DVD vagy a TV, de - ha éppen ahhoz támadna kedvünk - a biztonságos közlekedés érdekében akár mint telefonkihangosítót is használhatunk. Reményeink szerint e rövid ismertető mindenki számára egyértelműen bizonyítja, hogy a rohamosan fejlődő mobil-szórakoztatóelektronika iránt érdeklődőknek az innovatív technikával felvértezett és 2 év Audiovox-garanciával ellátott termékek szemernyi kétséget sem hagynak a hierarchiában elfoglalt helyükről, és igen stabil, hosszú távú megoldást jelenthetnek minden felhasználó számára.
|