Nico Rosberg
2010.08.01. 15:24
Nico Rosberg (Wiesbaden, 1985. június 27. – ) német-finn kettős állampolgársággal rendelkező autóversenyző.
Jelenleg a Formula–1-es Mercedes csapat tagja. Nico az 1982-es Formula–1-es világbajnok, Keke Rosberg fia. Édesanyja német és ő maga is német színekben versenyez. Monacóban él és ott is nőtt fel. Finnül szinte egyáltalán nem beszél.
Pályafutása
A Formula–1 előtt
Nico Rosberg autóversenyző családba született, hiszen édesapja Formula–1-es világbajnok volt. Hat évesen ült először gokartba és 11 éves korától versenyzett. 2000-ben második helyezett lett a Forma-A gokart Európa-bajnokságban. Ezzel egy időben néhány Forma-Super A futamon is részt vett.
2002-ben váltott autókra a német Forma-BMW sorozatban és rögtön meg is nyerte a bajnokságot. Még ebben az évben (mindössze 17 évesen!) lehetőséget kapott a Formula–1-es BMW-Williams csapattól, hogy tesztelje autójukat, s ezzel Nico Rosberg lett a legfiatalabb versenyző, aki valaha Formula–1-es autót vezetett.
2003-ban és 2004-ben a Formula–3 Euroseries-ben versenyzett édesapja csapatában, majd 2005-ben a GP2 sorozatba ment a Nicolas Todt (Jean Todt fia) tulajdonában lévő ART Grand Prix csapathoz. Akárcsak annak idején a Forma-BMW-ben, itt is azonnal bajnok lett, legyőzve a sokra tartott finn Heikki Kovalainent.
2005. novemberében bejelentették, hogy a következő szezonra leszerződtette Formula–1-es csapatába a Williams.
A Formula–1-ben
Williams
Nico Rosberg 2006-ban
Rosberg 2006-ban debütált a Formula–1-ben a Williamsszel. Első versenyén, a 2006-os Bahreini Nagydíjon megfutotta a verseny leggyorsabb körét, s – Fernando Alonso rekordját megdöntve – ő lett a legfiatalabb versenyző, akinek ez sikerült.
Rosberg Heidfeldet előzi a 2007-es Brazil Nagydíjon
A 2007-es szezon jól indult számára: hetedik lett a szezonnyító Ausztrál Nagydíjon, emlékezetesen megelőzve Ralf Schumachert. Rosberg remekül szerepelt az időmérőkön, és szinte mindig csapattársa, a tapasztalt Alexander Wurz elől indulhatott. A nagyszerű kezdet után azonban a jó eredmények elmaradtak, a szezon első felében a csapattársa előtte állt a tabellán. Az évad második felében azonban eredményei egyre javultak, sorozatban négy versenyen is pontot szerzett. A Japán-és a Kínai Nagydíjon azonban már nem szerzett pontot. A Brazil Nagydíjon elszánt küzdelemben legyőzte a BMW-Sauber két versenyzőjét, Nick Heidfeldet és Robert Kubicat és végül a negyedik helyen ért célba, 5 másodperccel Fernando Alonso mögött. Rosberg az idény során 20 pontot gyűjtött és összetettben a 9. helyen végzett, csapattársa, Wurz 13 ponttal a 11. lett.
2008-ban továbbra is a Williams csapat versenyzője. A szezonnyitón pályafutása első dobogós helyezését elérve 3. lett. A Maláj Nagydíjon az első körben ütközött Bourdaisval. Autóján elülső légterelőt kellett cserélni, és a versenyen csak a 14. helyre tudott felzárkózni. Bahreinben 8. lett, egy pontot szerezve. Barcelonában a 7. helyen haladt, amikor motorhiba miatt feladta a versenyt. A Török Nagydíjon időmérő edzésén nem jutott be az utolsó szakaszra, és csak a 11. helyről indulhatott. A versenyen az egy pontot érő, 8. helyen végzett. Monacóban jól szerepelt az időmérő edzésen, a hatodik helyet szerezte meg. Az esős futamon többször koccant másokkal, kétszer is ki kellett jönnie a boxba első terelőszárny-cserére. 18 kör volt hátra a távból, amkor az uszoda-kanyar előtt megdobta az egyik rázókő és faltól falig csapódva összetörte az autóját. A balesetet sértetlenül megúszta, de pont nélkül maradt. Kanadában számára sikeres időmérő edzésen ötödik lett, de a boxkiállásoknál hátulról beleütközött Hamiltonba, aki vele együtt szintén nem vette észre időben a piros lámpát. Rosberg ezután ismét kiállni kényszerült orrkúp-cserére, végül csak a 10. helyen ért célba. A boxutcai incidensért Hamiltonnal tít-tíz helyes rajtbüntetést kaptak a kötkező futamra. A Francia Nagydíj időmérő edzésétől éppen ezért nem várhatott sokat, bár egyébként sem ért vlna el jó eredményt. Csak Rubens Barrichello rajtbüntetésének köszönhette, hogy nem az utolsó helyről indult. A versenyen 16.-ként ért célba, egy kör hátrányban. A Brit Nagydíj időmérő edzésén csak szenvedett, és a 18. rajthelyet szerezte meg. A versenyen azonban csak a boxutcából indulhatott, ahonnan a 9. helyre jött fel. Németországban a 13. helyet szerezte meg, ahonnan a 10. helyre tudott feljönni. Egy magyarországi 14. hely után az Európai Nagydíjon ismét pontot szerzett egy 8. helyezéssel. Az egyaránt esős Belga-és Olasz Nagydíjakon 12., illetve 14.-ként ért célba.
Szingapúrban váratlanul pályafutása addigi legjobb eredményét érte el: A 8. helyről indulva, Piquet balesete nyomán jó pozícióba került, és Alonso mögött másodikként ért be. Ezután azonban már nem sikerült pontot szereznie: A Japán, a Kínai-és a Brazil Nagydíjakon a 11., 15. és 12. helyeken végzett.
A 2008-as világbajnokságot a 13. helyen zárta, 17 ponttal.
A 2010-es évadtól a Mercedes gyári csapatához igazolt, ahol a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher csapattársa lett.
Mercedes GP
Rosberg Bahrainben
2009 október 29-én bejelentették, hogy Rosberg távozik az év végén a Williams csapattól. 2009 november 16-án a Mercedes felvásárolta a Brawn GP-t és Mercedes GP néven új csapatot indítottak a 2010-es idényben. 2009 november 23-án bejelentették hogy Rosberg lesz a csapat első számú pilótája.Pontosan Rosberg igazolása után egy hónappal bejelentették, hogy Michael Schumacher lesz Rosberg csapattársa.
Magánélet
Nico Rosberg nőtlen, barátnője, Vivian Sibold német diáklány. Jelenleg Monacóban él.
(Forrás: Wikipédia)
|