Finné a finn győzelem
2010.08.08. 09:44
Papírforma született. (Forrás: rally.hu)
Nem hozott meglepetést a szokatlan módon szombaton végződő Finn Rali. Megjósolható volt, hogy északi, azon belül is finn pilóta áll majd a dobogó legtetejére. Ha nem is a mezőny legillusztrisabb finnje győzött végül, azért mégis csapaton belül maradt a dicsőség. Mikko Hirvonen még pénteken nagy borulás után kiesett, így csapattársa Jari-Matti Latvala szerezte meg a hazai győzelmet, idei második győzelmét. A második helyet a gyári színekben versenyző Sebastien Ogier szerezte meg, még világbajnok csapattársát, Sebastien Loeb-öt is megelőzte, aki végül harmadik lett.

Latvala ezzel a győzelemmel megdöntötte Markku Alen rekordját, mint a legfiatalabb győztese ennek a ralinak. „Ez egy álom, s még nem tudom elhinni. Erről álmodtam kisfiú korom óta. A finn rajongók fantasztikusak, így különösen nagy élmény volt előttük győzni….Csodálatos, nagy megkönnyebbülés és egy fantasztikus rali. A csapatunk nagyon keményen dolgozott, így az érdem a csapaté is.” – szögezte le lelkesen a versenygyőztes fordos.
Sebastien Ogier portugáliai győzelmét követően bizalmat kapott a Citroentől és az idei murvás ralikon (Finnország, Japán, Anglia) beülhet a gyári autóba Sebastien Loeb csapattársaként. A bizalmat gyorsan meg is hálálta a francia pilóta egy második hellyel. Loeb elmondása szerint nem igazán a harmadik hely volt a cél számára, de tudta, hogy ez egy nehéz verseny lesz, így a bronzérmes helyezés nem is olyan rossz. A címvédő világbajnok dolgát igencsak megnehezítette, hogy az első nap neki kellett tisztogatnia az utat.
Petter Solbergnek sem kell szégyenkeznie, bár a norvég pilóta lemaradt a dobogóról. Túl gyorsak voltak a gyári csapatok számára, mégis elmondhatja, hogy ő volt a legjobb nem gyári pilóta a célban.
Dani Sordo ért célba ötödikként először Ogier helyén a Citroen Junior csapatánál. A spanyol pilótát Matthew Wilson követi a Stobart Forddal a hatodik helyen. A hetedik helyre Mads Östberg kormányozta célba öregecske Subaru Imprezáját, s elmondása szerint ez volt élete legjobb raliversenye.
Egy nagy név, a legendás Juha Kankkunen is elindult a ralin egy Stobart Ford volánjánál. A cél az első tíz közé érés volt, s ezt a finn veterán igen jól teljesítette, hiszen végül nyolcadik lett. Őt Juho Hanninen és Per-Gunnar Andersson (ezúttal Ford helyett egy Skodával) követik a kilencedik és tizedik helyen.
A rali legnagyobb vesztese a legnagyobb esélyesként kikiáltott Mikko Hirvonen lett. Hirvonen a pénteki napon (a rali második napján) egy látványos bukást produkált autójával. Ötször is megpördült a levegőben, de szerencsére komolyabb sérülés nélkül megúszta navigátorával a balesetet. Az egyéni ponttáblán (mivel most nem szerzett pontot) visszaesett az ötödik helyre, miközben csapattársa, Jari-Matti Latvala a harmadik Loeb és Ogier mögött.
Ismét hosszabban pihenhetnek a ralisok, hiszen legközelebb csak három hét múlva, 2010. augusztus 20-22. között rendezik meg a Német Ralit. Utoljára 2008-ban látogatott el a Rali Világbajnokság Németországba, így ez is egy olyan rali idén, amely egy év kihagyás után került vissza a versenynaptárba. Ezen az aszfaltos ralin Sebastien Loeb az abszolút favorit. A francia pilóta zsinórban nyolcadik Német Rali-győzelmére hajt majd, s így rá bizton lehet fogadni.
(Forrás: rally.hu)
|