Sikerül a nyolcadik?
2010.08.20. 18:17
A Német Rali következik
Egy hosszabb, három hetes szünetet követően a hétvégén újra munkába állnak a Rali Világbajnokság szereplői. A hétvégén ugyanis egy nagyon kedvelt aszfaltos raliverseny, a Német Rali következik, így a szakértő pilóták alig várják, hogy megmutathassák, hogy ki is az úr a betonon. Várhatóan nagyszerű élményt nyújt majd a rali mind a résztvevőknek, mind a várhatóan 200 ezres nézőtömegnek. Egy dolog változtathat csak ezen, s ez az időjárás, amely gyakran kiszámíthatatlan. Nagy kilengések lehetnek a hőmérőn - és mily meglepő -, az eső sem kizárt. Sebastien Loeb, a Német Rali koronázatlan királya ezúttal zsinórban nyolcadik győzelmére hajt az aszfaltos futamon.
(Forrás: rally.hu)

Gyakran nevezik a versenyt „három az egyben” ralinak, hiszen szűk keskeny utakon, hosszú egyeneseken és a Mosel-völgyi szűk, buckás kanyarokon kell átvágnia magát a mezőnynek. Mivel itt gyakori a kanyarok levágása, sok kosz kerülhet az utakra, ami a tapadást csökkenti és trükkössé teheti a versenyautók számára. Szombaton a pilóták elérkeznek a Baumholder katonai táborba egy olyan terepre, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására van kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. Ezen a terepen az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell haladniuk az autóknak, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek. Ezek a katonai utak mindig koszosak, porosak és szárazban-esőben egyaránt nagy kihívást jelentenek a versenyzők számára. Itt található majd a Panzerplatte gyorsasági szakasz, amely még keményebb lesz, mint korábban. 18 km-rel hosszabb, mint legutóbb, s így a maga 48 km-ével a szezon leghosszabb szakaszának mondható. Ez egy borzalmasan nehéz rész még szárazon is, nem hogy egy esetleges esőzéskor. Olyankor egy rémálom. Mi több, a mezőnynek kétszer is teljesítenie kell a távot.

A világbajnoki raliszezon második része a Finn Ralival kezdődött el augusztus elején. Ahogy az várható volt finn pilóta győzött Finnországban, a fordos Jari-Matti Latvala személyében. A most következő Német Rali azonban Sebastian Loeb egyik kedvence. Így nem csoda, hogy a favorit ezúttal is ő lesz, s ha idén is nyer, ez lesz zsinórban a nyolcadik alkalom, hogy felállhat a német dobogó legfelső fokára. Bizonyára mindent megtesz a Citroën pilótája azért, hogy ez az egyedülálló győztes sorozat ne szakadjon meg.
„Mindig is jól éreztem magam ezen a ralin és a dolgok mindig jól alakultak számomra. A célom Németországban nyilvánvalóan a nyolcadik győzelem.” – nyilatkozta Loeb a Német Raliról, ami számára hazai ralinak számít, lévén szülővárosa, Alsace nagyon közel van a rali helyszínéhez.
Loeb legnagyobb ellenfelei egyébként várhatóan saját citroenes márkatársai közül kerülnek ki. Dani Sordo, Sebastian Ogier és Petter Solberg is erős teljesítményt tehet le az asztalra a hétvégén. Sordo egyébként ezen a ralin visszatér gyári autójához és Ogier-vel a láthatáron úgy érzi inog alatta a léc. Sordo nem ült tétlenül, lecserélte navigátorát, Marc Martit. Az új navigátortól, a szintén spanyol Diego Vallejotól a versenyképesség javulását, s így jobb eredményeket vár a gyári csapat második pilótája.
Mikko Hirvonennek nem jött össze a Finn Rali. Nagyot bukott az élről hazai raliján, s bár nagyon vágyik vissza az élre, tudja, hogy csak száraz időjárási körülmények között van esélye Németországban. „Szeretem is meg nem is ezt a ralit! Szárazon a gyorsasági szakaszokon nagyon jó vezetni, de mikor esik, az nagyon megnehezíti a vezetést a sáros-vizes úton.” – vallotta be a Ford pilótája. „Csalódott voltam a finnországi eredménnyel, de nagy elégedettséggel töltött el a sebességünk. Sok fejlesztést hajtottunk végre az autón, így nagyon várom, hogy mit tudunk ebből kihozni. Dobogós hely a cél.” – tette hozzá Hirvonen.

18 hónapos kihagyás után ezen a ralin tér vissza Francois Duval a Rali Világbajnokság porondjára. A belga került legközelebb ahhoz, hogy megverje Loeb-öt hazai terepén. 2008 után ismét a Stobart Ford színeiben indul el a 29 éves pilóta, aki egyébként 2002-es rali vb-s debütálása óta minden alkalommal elindult ezen a versenyen. Duval nagyon tapasztalt aszfaltmenő, így meglepetést okozhat a célban.
A rali
A 2010-es Német rali három igen intenzív napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 407,31 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza 1194,63 km lesz.
A világbajnokság állása a Finn Rali után:
Pilóták
1. S Loeb 166 pont
2. S Ogier 118 pont
3. J-M Latvala 105 pont
4. P Solberg 90 pont
5. M Hirvonen 86 pont
6. D Sordo 77 pont
7. M Wilson 48 pont
8. F Villagra 26 pont
9. H Solberg 25 pont
10. M Östberg 16 pont
Konstruktőrök
1. Citroën 265 pont
2. Ford 210 pont
3. Citroën Junior Rally Team 145 pont
4. Stobart 108 pont
5. Munchi’s 40 pont
(Forrás: rally.hu)
|